אולטרסאונד לכלבים וחתולים

צילומי רנטגן (רנטגן) ואולטרסאונד הם כלי אבחון יעילים לבריאות בעלי חיים. הם מספקים לך תמונה של המבנה הפנימי של חיית המחמד שלך מבלי שהם יצטרכו לעבור את הלחץ של ניתוח פתוח. על מנת לפרש את התוצאות מצילומי רנטגן ואולטרסאונד הווטרינרים שלנו עברו הכשרה מיוחדת. בעזרת מכונות אלו המרפאה שלנו יכולה לאבחן את החברים הפרוותיים שלך במקום. למידע נוסף על שירותי האולטרסאונד והרנטגן שלנו, אנא צור איתנו קשר.

רנטגן לחתול

מהו אולטרסאונד לכלבים?

אולטרסאונד לכלבים הוא כלי חשוב בטיפול וטרינרי. זוהי שיטה לא פולשנית המאפשרת לרופאים וטרינרים לצפות בפנים גוף הכלב באמצעות גלי על-שמע. האולטרסאונד יכול לסייע באבחון מצבים שונים כגון בעיות לב, ממאירויות, הריונות ועוד. הוא נחשב כבטוח ולא גורם לכאב או אי נוחות לכלב. במהלך הבדיקה, ראש החיישן של המכשיר מוחזק על גוף הכלב תוך שימוש בג'ל מיוחד, ותמונות בזמן אמת מתקבלות על גבי מסך המחשב. אולטרסאונד הוא כלי וטרינרי יעיל ומשמעותי לאבחון ומעקב אחר מצבי בריאות שונים בכלבים.

ישנם מצבים רבים ברפואה הווטרינרית בהם הדמיה יכולה להועיל באבחון מצב. בדיקות דם, שתן, נוזלים ורקמות נעשות כדי לעזור למצוא את התשובה לבעיה שלך. ולמרות שהם לא נועדו לאבחון לעתים קרובות הם כן שימושיים! הדמיה אבחנתית משמשת בדרך כלל לאיתור פציעות או מחלה שקשה לראות בגוף החיה ניתוחים והיקפים (של הבטן, מערכת העיכול ודרכי הנשימה) מהווים כלי שלישי חשוב באבחון, אך מטבעם נוטים להיות פולשניים יותר ולרוב דורשים הרדמה.

אולטרסאונד לכלבים

כיצד פועל אולטרסאונד וצילום רנטגן בחיות מחמד?

צילומי רנטגן משתמשים בכמויות בטוחות של קרינה כדי ללכוד את המבנים בגוף חיית המחמד שלך. כשהקרניים עוברות דרכם, הן נספגות במבנים צפופים יותר כמו עצמות ואיברים. התמונה מצולמת כאשר יש שינוי בכמות האור בהתאם לאן הוא מכוון. סריקת אולטרסאונד יכולה לספק תמונה של הגוף של חיית המחמד שלך ושל כל הרקמות הרכות באזור הנבדק. לרוב מגלחים תחילה את האזור כדי לאפשר תמונה ברורה יותר, כך שהוא עשוי להיות מכוסה בג'ל. באמצעות מתמר סונאר המחובר למחשב שלך, תוכל ליצור תמונות על ידי הקפצת גלי קול מאובייקטים. כאשר המתמר מוזז, הוא פולט גלי קול המהדהדים ויוצרים תמונות. תמונות אלו מוצגות לאחר מכן על מסך המחשב.

צילום רנטגן לכלבים וחתולים

כאשר אנו מצלמים צילום רנטגן (מילה זו היא המונח המתאים לתמונה שאנו מסתכלים עליה), אנו מניחים את חיית המחמד במיקום מסוים על שולחן מעל לוח רגיש לאור ואז יוצרים פרץ של צילומי רנטגן מצינור רנטגן.

התפקידים בהם אנו מציבים חתולים וכלבים לצילומי רנטגן הם מאוד ספציפיים ומבוססים לאורך עשרות שנות ניסיון.

לצוות שלנו בבית החולים לוטרינר יש ניסיון של עשרות שנים בהדמיית חתולים וכלבים. חשוב להיות מסוגלים להבחין בין מה שנורמלי לבין מה שעשוי להיות שינוי במיקום – איברים נראים שונים מאוד כשמסתכלים עליהם מזווית אחרת. . המיקום בו המטופל מונח משתנה בהתאם למצב, אך לרוב מטופל יונח על הגב. הראש בדרך כלל מורחב, ישר לאחור והזרועות נמצאות לצדו.

אולטרסאונד לכלבים וחתולים

אולטרסאונד יעיל יותר בהערכת הלב והמבנים הפנימיים של האיברים בבטן, במיוחד בידיו של אולטרסאונד מיומן ומנוסה. ניתן להעריך את הלב לגבי עובי דופן השריר, חריגות במסתמי הלב והפרעות בזרימת הדם. האולטרסאונד יכול גם להעריך את המבנים הפנימיים של הכבד, הכליות, שלפוחית ​​השתן, הלבלב, הערמונית, הטחול ובמידה מסוימת את רירית הקיבה והמעיים. זוהי דרך מצוינת ולא פולשנית לחפש גידולים, חסימות, נגעים דלקתיים, כמו גם נוזלי הבטן. אולטרסאונד יכול לשמש גם כדי להנחות אגרוף ביופסיה קטן (עובי ידית Q-tip) כדי לקבל דגימת רקמה ממסה חשודה או כבד בעל מראה לא תקין כדי לקדם את האבחנה.

דילוג לתוכן