שיקום הידרותרפיה ופיזיותרפיה לכלבים

הידרותרפיה לבעלי חיים היא סוג של פעילות גופנית טיפולית המתבצעת במים חמים, בבריכה או בהליכון תת-מימי. תכונות המים מאפשרות לבעל החיים להתאמן בסביבה חלקית או ללא משקל, מה שמעניק זרימת דם מוגברת לשרירים, גמישות מפרקים מוגברת והפחתת כאבי מפרקים. ההשפעות המייצבות והצופות של המים מאפשרות ניוד מחדש של המפרקים, דבר שאולי לא יתאפשר כשנושא משקל מחוץ למים. הידרותרפיה משמשת לשיקום מפרקים או למניעת ניוון מפרקים עקב דלקות פרקים, נקעים, מתיחות שרירים ודלקות גידים. תנועות השחייה עוזרות לפרק מפרקים מלאי נוזלים עם שמן המשמן את המפרק, מסייע בתהליך הריפוי. השימוש בהידרותרפיה לבעלי חיים קטנים מבוסס במידה רבה על השימוש בו למחלות אנושיות.

הידרותרפיה לכלבים
לפרטים והזמנת תורים חייגו או שלחו הודעה ונחזור אליכם בהקדם

מהן היתרונות של הידרותרפיה?

הידרותרפיה יכולה לסייע לבעלי חיים קטנים בהחלמה ושיקום על ידי חיזוק השרירים ושיפור גמישות המפרקים של בעל החיים. זה משאיר אותם קלים ובריאים יותר, מה שאומר פחות כאב. הציפה והיציבות של המים יכולים לאפשר ניידות שאינה אפשרית ביבשה. באופן ספציפי, הוכח שזה עוזר לאלה עם דלקת פרקים ובעיות מפרקים אחרות לזוז יותר ולא להמשיך לכאוב. זה גם יכול למנוע הידרדרות של המפרקים בטווח הארוך על ידי העברתם לעתים קרובות יותר.תנועות שחייה יכולות לעזור בפירוק מפרקים מלאי נוזלים בגופך, וזו אחת הסיבות לכך שהן מומלצות לרוב לאנשים הסובלים מדלקת פרקים. זה גם נפוץ עבור בעלי חיים קטנים, בין השאר משום שהסתובבות במים עוזרת להם להחלים ממחלות מסוימות.

רוב בעלי החיים יפיקו תועלת רבה מהידרותרפיה כסוג של פעילות גופנית. הידרותרפיה היא סוג של פעילות גופנית שיכולה להועיל לכל בעל חיים הדורש שיפורים בכוח הליבה, פרופריוספציה, שינוי הליכה, כיפוף, הארכה ונפח שרירים חלק מהחיות ייהנו מהידרותרפיה כסוג של פעילות גופנית. כמה יתרונות הם: שיפור טונוס השרירים וחוזק השרירים, סיבולת קרדיווסקולרית מוגברת, סיכון מופחת לפציעה וירידה בחרדה. ישנן עדויות ליתרונות עבור כלבים הסובלים מפציעות אורטופדיות כמו ניוון שרירים ושלד או דלקת מפרקים ניוונית בירכיים או בברכיים. בזבוז שרירים מתחיל תוך 3 ימים מרגע כל חוסר תנועה, כך שהידרותרפיה בבריכה או על הליכון מים עוזרת לשמור אותך חזק וללא פציעות.

 

הידרותרפיה לכלבים

כלבים הם אחת מחיות המחמד הפופולריות ביותר בעולם והם בדיוק כמו בני אדם במובנים רבים. הם גם סובלים מבעיות בריאותיות שונות. הידרותרפיה היא טיפול מצוין למצבים אלו מכיוון שהיא יכולה לעזור להם להתאושש מהר יותר וביעילות רבה יותר מטיפולים אחרים כלבים יכולים להפיק תועלת מהטיפול ההידרותרפי מכיוון שהם דומים לבני אדם במובנים רבים. יש להם מערכת עצבים המורכבת מנוירונים וסינפסות המכוסות במיאלין. מיאלין הוא חומר המכסה את הנוירונים והוא מאיץ את העברת הדחפים העצביים על פני סינפסות, מה שעוזר להם לעבוד טוב יותר. לכלבים יש ורידים חמושים בשסתומים המאפשרים לדם לזרום לתוך השרירים שלהם בצורה יעילה יותר, מה שגם עוזר להם להתאושש מהר יותר. כמה. גזעי כלבים, כמו גולדן רטריבר, נולדים למעשה עם מערכת מחזור יעילה יותר. הידרותרפיה מוגדרת כטיפול במחלה או פציעה באמצעות מים. זה יכול להיות מיושם הן על בני אדם והן על בעלי חיים בצורות שונות באמצעות טבילה במים, שימוש באגם או במעיינות חמים עבור ספא, ואמבטיות טיפוליות.

באילו מקרים רצוי לטפל באמצעות הידרותרפיה?

קרע ברצועה הצולבת – טיפול לאחר ניתוח או שמרני דיספלזיה של מפרק הירך דיספלזיה במרפק פיקת הברך דַלֶקֶת פּרָקִים מיאלופתיה ניוונית (CDRM) פציעות בעמוד השדרה, כולל פריצת דיסק IV ושברים ספונדילוזיס ניידות הקשורה לגיל שליטה בהשמנה

מה הם היתרונות הקיימים בשחיה?

שחייה בבריכה היא צורת פעילות גופנית בעלת משקל מופחת ומשמשת לטיפול במחלות, פציעות או מחלות. בעוד שחייה מעורבים רוב השרירים המשמשים לתנועה יומיומית, אך נמנע מתח מפרקים מקרקע קשה, מה שעוזר להפחית כאב ומאפשר תנועה קלה יותר. המים החמים מגבירים את זרימת הדם ואת זרימת הדם לשרירים, זה בתורו עוזר לשרירים להירגע, מפחית כאב ונוקשות. זרימת דם משופרת מפחיתה נפיחות וללחץ ההידרוסטטי של המים יש השפעה אנטי דלקתית.

דילוג לתוכן