איך תוכלו לשמור על בריאות העיניים של הכלב שלכם?

אחת הדרכים לטפל בעיניים של הכלב שלך היא לבדוק אותן לעתים קרובות כחלק משגרת יומו. בריאות העיניים של הכלב יכולה להיות מושפעת מאלרגיות, זיהומים ומצבים אחרים. על ידי היכרות עם העיניים של הכלב שלך וחיפוש אחר כל שינוי, אתה יכול לזהות את הסימנים האלה מהר יותר. שמירה על בריאות העיניים של הכלב שלך, נקיות וללא זיהומים היא אחד הדברים החשובים ביותר שאתם יכולים לעשות עבורם. ללא טיפול מתאים, כלבכם עלול לפתח בעיות בעיניו שחלקן אף יכולות להסתבך ולהתפתח למחלות . מדריך זה יעזור לכם לזהות את הסימנים המוקדמים כדי שתוכלו לנקוט בפעולה מתאימה כדי לשמור על בריאות עיניי כלבכם.

אז איך עושים את זה נכון?

רצוי לבדוק את העיניים של הכלב לעיתים תכופות כדי לטפל בהם כראוי. עם הזמן, תכירו אותם טוב יותר ותוכלו להבחין מתי הן לא נראים כמו שצריך. אתם יכולים גם לבדוק את עיניהם מפני חפצים זרים שעלולים להיכנס לשם וכן לחפש סימני מחלה.

איך תבדקו את העיניים של הכלב שלכם?

וודאו תמיד כי הידיים שלכם שטופות ונקיות לחלוטין לפני בדיקת עיני הכלב. התחלו בלקיחת הכלב שלכם לאזור מואר היטב שבו תוכלו לראות את עיניו בצורה ברורה יותר.

ככל שהכלב שלך נרגש יותר, אתה עלול להתקשות לבחון את העין שלו, אז נסה קודם כל לנחם ולהרגיע אותו. עודדו את כלבכם לשבת ולהישאר לפני שתבדקו את שתי עיניו לאיתור חפצים זרים או סימני מחלה. החזקו את הראש בעדינות בזמן שאתם עושים זאת וודאו שהעיניים בסדר ושימו לב להפרשות או סימנים אחרים שאינם נראים לכם תקינים.

בדקו את גודל האישונים של הכלב שלכם ושעיניו אינן מגורות או עכורות. העפעף השלישי מופיע רק כאשר יש להם בעיות, אז אם ראים את העפעף כנראה שישנה בעיה.

בדומה לעין האנושית, העפעפיים מכסים את רוב אזור העיניים. על מנת לראות היטב מה קורה בתוך העיניים , חשוב להפשיל את המכסה לאחור באמצעות האצבעות ומשיכתו בעדינות לאחור. זה יאפשר לך לראות מה קורה על גבי גלגל העין של הכלב ולראות אם יש עצם זר שיכול לגרום לגירויים או זיהומים. חפשו חתכים או חפצים זרים שעלולים לגרום לכלבכם אי נוחות או עלולים להוביל לזיהום.

אתה יכול לבדוק את הראייה של הכלב שלך על ידי בדיקת רפלקס האיום שלו. רפלקס האיום הוא רפלקס המצמוץ של הגוף לאיום חזותי. כדי לבחון את הראייה של הכלב שלך, החזק את כף היד שלך במרחק של כ-30 ס"מ מהפנים שלו ואז הזיז במהירות את כף היד, כך שהיד שלך נעצרת במרחק של בערך 5 ס"מ. אם הראייה של הכלב שלך בסדר, הוא יצמץ בתגובה לתנועה, אבל זה עשוי להיות סימן אזהרה שהוא מתקשה לראות אם הוא לא מגיב. חזור על הבדיקה כדי לבדוק כל עין בנפרד.

אם הכלב שלך מראה תסמינים של דלקת עיניים שכיחה, חשוב מאוד לבדוק את עיניו. דלקות עיניים מדבקות נפוצות אצל כלבים יכולות להיגרם מאלרגיות, בעיות בדרכי הדמעות, פציעה, יובש בעיניים וחומרים זרים שנאספים בעין. אם לא מטופלים בזמן, הזיהום של הכלב שלך עלול להתפתח לדלקת הלחמית או לבעיות חמורות יותר, כך שתמיד כדאי לפנות לטיפול וטרינרי וייעוץ כדי לשלול מצבים גרועים יותר. אם הכלב שלך מראה סימנים של דלקת עיניים, הנח תמיד שהוא מדבק והרחיק אותו מכלבים אחרים, הימנעות מקערות ומצעים משותפות אם יש לך כלבים אחרים במשק הבית שלך.

תסמינים של דלקות עיניים נפוצות שיש לשים לב אליהם:

הפרשות עיניים יכולה להעיד על בעיה אם הכמות שהעין של הכלב שלך מייצרת היא מוגזמות. השתמש במטלית חמה ולחה כדי לרכך ולהסיר כל הפרשה ולפקח על עיני הכלב שלך.

עיניים דומעות יכולות להעיד על אלרגיה. אם הבעיה נמשכת, מחמירה או שנראה שהכלב שלך סובל, מומלץ לבקר וטרינר.

שינוי צבע הפרווה סביב העיניים, במיוחד בכלבים בצבע בהיר יותר, נפוץ. אם הכלב שלך לא מראה סימנים של אי נוחות או מתח, סביר להניח שהכתם הזה הוא כתם פיגמנט והוא נורמלי לחלוטין.

ריר לבן או אפור יכול להצביע על כך שעיני הכלב שלך לא מייצרות מספיק דמעות באופן טבעי ועשויות לסבול מיובש בעיניים. הווטרינר שלך יכול לספק טיפול לכך.

הפרשות צהובות וירוקות מעידות על זיהום ובדרך כלל משולבות עם עיניים כואבות ואדומות. אם הכלב שלך מגרד בעיניים, זה יכול גם להצביע על זיהום. בקשו ייעוץ מהווטרינר שלכם אם הכלב שלכם סובל מאי נוחות.

מה היא הדרך הטובה ביותר לנקות את העינים של הכלב שלכם?

דלקת עיניים לכלבים

כדי לעזור לעיני הכלב שלך להישאר נקיות מזיהום, חיוני לנקות אותן באופן קבוע בבית. שיטפו ונגבו את עיניהם, התחלו בלקיחת צמר גפן רטוב או מטלית רכה ונקייה ונגב את עיני הכלב שלך במים מתוקים. יש לעשות זאת מהזווית הפנימית של העין והחוצה. שיער ארוך סביב העיניים עלול לגרום לבעיות ראייה ובנוסף, שיער ארוך סביב העיניים עלול להוביל לזיהומים או לגירוי שעלולים לפגוע בעין. קח את הכלב שלך לבקר מספרה כדי לשמור על השיער סביב העיניים שלו, או, אם אתה מרגיש בטוח לעשות זאת, גזום את האזור סביב העיניים בעצמך. היזהר בעת הנחת המספריים שטוח לראשו של הכלב , כשהחוד פונה הרחק מעיניו, כדי למנוע פציעה. פינוי לכלוך מאזור העיניים של הכלב שלך חשוב, במיוחד לאחר טיול בוצי או טיול לחוף הים. כדי לעשות זאת, השתמש במטלית רחצה חמה כדי לרכך ולהסיר את הלכלוך.

למאמרים נוספים
היפוך קיבה אצל כלבים

היפוך קיבה אצל כלבים

היפוך קיבה (Gastric Dilatation and Volvulus – GDV) היא תופעה חמורה ומסכנת חיים אצל כלבים, במהלכה מתרחשת התרחבות חריגה של

גזירת ציפורניים לכלבים

גזירת ציפורניים לכלב

גזירת ציפורניים היא חלק חיוני בטיפוח כלבים, הרבה מעבר ליופי בלבד. מדובר בהליך שחשוב גם לבריאותו של הכלב וחלק מהותי

סירוס כלב

סירוס כלב – כל מה שחשוב לדעת

פגיעה בכלב, עידוד תוקפנות ועוד מיתוסים רבים נקשרו לפעולה כירורגית זו. בפועל, מדובר על השפעה חיובית וטובה לטווח הקצר והארוך.

דילוג לתוכן