גזירת ציפורניים לכלב

גזירת ציפורניים היא חלק חיוני בטיפוח כלבים, הרבה מעבר ליופי בלבד. מדובר בהליך שחשוב גם לבריאותו של הכלב וחלק מהותי שמייצג את השמירה על ההיגיינה. לאחר שהבהרנו כמה חשוב ההליך בכמה היבטים, נותר רק להחליט האם לבצע את גזירת הציפורניים לכלב בבית, במספרה המיועדת לכלבים או אצל הוטרינר.ית.

גזירת ציפורניים לכלב

מתי מתחילים עם גזירת ציפורניים לכלב?

רבים שואלים אותי מאיזה גיל אפשר לגזור ציפורניים לכלב? התשובה היא בכל גיל, ועדיך להתחיל מוקדם כשהם גורים, כדי שיתרגלו לפעולה זו. מכיוון שמדובר בהליך שיכול לכאוב לכלבים ולהפוך לחוויה לא כל כך נעימה, חשוב לבחור בדרך הטובה והנכונה ביותר עבורכם ועבור החבר הנאמן שלכם.
היתרונות לגזירת ציפורניים כוללים מניעת שריטות על ידי הכלב, לאחרים או לעצמו, וכן התארכות הציפורניים שעלולה להפריע לכלב ביום יומית ולעיתים לגרום להתעקמות האצבעות.

איך לגזור ציפורניים לכלב?

אם החלטתם לבצע את הפעולה בבית, וגם אם במספרה או במרפאה, וודאו כי לכלב נוח. יש כלבים שייהנו מישיבה בצמוד אליכם, אחרים ירגישו נוח על השולחן ויש כלבים שעשויים להזדקק לריסון מסוים. יש כלבים שיתנהגו טוב יותר ללא נוכחות הבעלים. את פעולת הגזירה מבצעים על ידי קוצץ ציפורניים מיוחד לכלבים. בנוסף חשוב גם להצטייד בפד או תחבושת שיכולים לעצור את הדימום במידה ויהיה.
התשובה לשאלה האם לבצע את גזירת הציפורניים במרפאה או באופן עצמאי סובייקטיבית, תלויה בגישה שלכם ובאופי של הכלב, כל עוד עושים זאת נכון ובצורה מקצועית. במקרים בהם הכלב נוטה להשתולל, או חושש מאוד, כמו גם כאשר הציפורן מתעגלת ופונה חזרה פנימה, דבר הגורם לכאבים, מומלץ לבצע את ההליך במרפאה, לעיתים גם בהרדמה מלאה או טשטוש.

כמה עולה לגזור ציפורניים לכלב?

מחיר גזירת ציפורניים לכלב תלוי איפה מתבצעת הפעולה ובאיזו תדירות. במידה וגזירת הציפורניים נערכת בבית, מדובר על עלות חד פעמית של הכלים ולעיתים גם את האבזור המשלים כדוגמת הפדים והתחבושות. במידה והיא נערכת במרפאה הווטרינרית, עלותה של גזירת ציפורניים היא כמה עשרות שקלים בלבד. במספרות רבות המיועדות לכלבים, מתומחרת הפעולה כחלק בלתי נפרד ממחיר התספורת הכללית.

טיפים לגזירת ציפורניים לכלב - מידע חשוב ושימושי

  • ראשית, הימנעו מביצוע החיתוך קרוב מדי לבסיס הציפורן, כדי שלא לפגוע בעור ולגרום לדימום מאסיבי ולכאב רב לכלב.
  • הציפורן אצל הכלבים היא עגולה ועוטפת את כל קצה האצבע, וגם לכך יש לשים לב. במידה ותגזרו את הציפורן קצר מדי, גם אז אתם עלולים לחתוך את הבשר החי ולגרום לכאב לכלב ולדימום רציני.
  • והכי חשוב, לפני שאתם מחליטי ולומדים איך לגזור לכלב ציפורניים, וודאו שטוב לו ושהוא נינוח. מומלץ גם לפנק את הכלב בסיום ההליך עם ממתק המותאם לו או כל פינוק שנראה לכם מתאים.
למאמרים נוספים
היפוך קיבה אצל כלבים

היפוך קיבה אצל כלבים

היפוך קיבה (Gastric Dilatation and Volvulus – GDV) היא תופעה חמורה ומסכנת חיים אצל כלבים, במהלכה מתרחשת התרחבות חריגה של

סירוס כלב

סירוס כלב – כל מה שחשוב לדעת

פגיעה בכלב, עידוד תוקפנות ועוד מיתוסים רבים נקשרו לפעולה כירורגית זו. בפועל, מדובר על השפעה חיובית וטובה לטווח הקצר והארוך.

גידול אצל כלבים

גידול אצל כלבים: כל מה שצריך לדעת

גידול הוא הצטברות חריגה של רקמה בגוף. גידולים יכולים להיות שפירים או ממאירים. גידולים שפירים אינם מתפשטים לאיברים אחרים, ואילו

דילוג לתוכן