סירוס כלב – כל מה שחשוב לדעת

פגיעה בכלב, עידוד תוקפנות ועוד מיתוסים רבים נקשרו לפעולה כירורגית זו. בפועל, מדובר על השפעה חיובית וטובה לטווח הקצר והארוך.

סירוס הוא הליך הכירורגי שבמהלכו מוסרים שני האשכים של הכלב, דבר שהופך אותו לעקר דהיינו, מונע ממנו את היכולת להתרבות. רבים שואלים אותי לא פעם מדוע יש לבצע פעולה שהיא למעשה ניתוח, המסכנת את הכלב ועלולה לפגוע באיכות חייו. תשובתי היא כי לסירוס יתרונות רבים לבריאותו ארוכת הטווח של הכלב וגם לטווח הקרוב. ראשית, כלבים מסורסים חיים בדרך כלל חיים ארוכים יותר מכלבים שאינם מסורסים, עם דגש על הפחתת הסיכון למחלות הורמונליות כדוגמת גידול שפיר סביב פי הטבעת, בקע ליד פי הטבעת, וסרטן הערמונית והאשכים – הסרטן השני בשכיחותו בכלבים שאינם מסורסים. בנוסף, מפחית הליך הסירוס את הסבירות לדלקות בשלפוחית השתן, פחד וחרדת נטישה; מונע דחפים מיניים שעלולים להוביל להתנהגות חרגיה ומפחית באופן משמעותי תוקפנות.
לכן, במידה ויש לכם כלב, חשוב שתשקלו לסרס אותו ובזמן, דבר שיכול לשפר את איכות חיוו ואינו פוגע בו גם כשמדובר בכלבי נחייה, כלבים המסייעים לסובלים מפוסט טראומה שיכולים להמשיך ולבצע את תפקידם.

סירוס כלב

מה אומר החוק?

למרות שאין חוק או תקנה המורים על סירוס הכלב, אלא אם מדובר בכלבים שנחשבים מסוכנים כדוגמת רוטוויילר או אמסטף, באופן עקיף מעודדת המדינה הליך זה. כך, עלותה של אגרה המשולמת לכלב באופן שנתי לכלב מסורס היא 53 ש״ח בלבד, לעומת 370 ש״ח לכלב שאינו מסורס.

סירוס כלב באיזה גיל מומלץ לבצע את ההליך?

הגיל הממוצע בו עדיף לבצע את ההליך הוא 8 חודשים, תלוי בגזע הכלב ובגודלו. חשוב לזכור כי לעומת סירוס כלב בוגר שכבר התבסס מבחינה הורמונלית ובמידה והפך לתוקפני הדבר בדרך מתקבע, בגילים צעירים ניתן למנוע תופעות אלו וכאמור מחלות עתידיות כדוגמת גידולים באשך.

סירוס כלב - החלמה צפויה

מכיוון שמדובר בהליך כירורגי המחייב הכנה של צום בן 12 שעות (לא כולל מים), יכלול תהליך ההתאוששות כמה שעות. זאת כדי לוודא שהכלב מתעורר ומגיב היטב. ברוב המקרים זה יקרה תוך כשלוש עד ארבע שעות, ואז הוא ישוחרר לביתו. הניתוח עצמו אורך כחצי שעה.
תופעות הלוואי הצפויות הן מעט דימום ונפיחות לאחר סירוס באזור החתך. במידה ונוצר טפטוף שאינו פוסק, הנפיחות אינה יורדת לאחר מספר ימים, או בכל מקרה בו הכלב אינו מתנהג כהרגלו, חשוב לחזור לוטרינר לבדיקה. לא פעם אני נשאל מה עושים אם הכלב לא עושה פיפי אחרי סירוס. תשובתי היא כי ברוב המקרים מדובר בחסימה בדרכי השתן שאינה קשורה כלל להליך עצמו.

האם הסירוס מרגיע את הכלב?

כן! ואין דבר כזה כלב תוקפני אחרי סירוס. מכיוון שההליך הכירורגי כולל גם הסרת הורמונים, התנהגות הכלב אחרי סירוס מפחיתה את התוקפנות, במידה והניתוח בוצע בגיל צעיר.

כמה עולה סירוס כלב?

עלות סירוס כלב היא בדרך כלל כמה מאות שקלים. במידה ויש לכם ביטוח לכלב, מומלץ לבדוק עם החברה המבטחת ובהתאם לפוליסה, האם מגיע לכם החזר כספי מלא או חלקי.

 

מעוניינים לשמוע עוד על הליך סירוס לכלב? חייגו אלינו למרפאה  03-6358850

למאמרים נוספים
היפוך קיבה אצל כלבים

היפוך קיבה אצל כלבים

היפוך קיבה (Gastric Dilatation and Volvulus – GDV) היא תופעה חמורה ומסכנת חיים אצל כלבים, במהלכה מתרחשת התרחבות חריגה של

גזירת ציפורניים לכלבים

גזירת ציפורניים לכלב

גזירת ציפורניים היא חלק חיוני בטיפוח כלבים, הרבה מעבר ליופי בלבד. מדובר בהליך שחשוב גם לבריאותו של הכלב וחלק מהותי

גידול אצל כלבים

גידול אצל כלבים: כל מה שצריך לדעת

גידול הוא הצטברות חריגה של רקמה בגוף. גידולים יכולים להיות שפירים או ממאירים. גידולים שפירים אינם מתפשטים לאיברים אחרים, ואילו

דילוג לתוכן