עודף משקל בחיות מחמד

חיית מחמד היא כמובן החבר הכי טוב שלנו, אז מטבע הדברים כדאי גם לדאוג לתזונה, אורח חיים נכון, פעילות גופנית וביקור תקופתי אצל הווטרינר. אבל איך מונעים עודף משקל ומה ההבדל בין כלבים וחתולים? 

עודף משקל והשמנת יתר אצל חיות מחמד, במיוחד כלבים וחתולים, הם דאגה גוברת בקהילת בריאות בעלי החיים. מצב זה יכול להוביל לשורה של בעיות בריאותיות כמו סוכרת, בעיות מפרקים ומחלות לב, בין היתר. על מנת למנוע מצב של עודף משקל יש צורך בשילוב של תזונה, פעילות גופנית וטיפול נכון.

חשיבות תזונה בריאה למניעת עודף משקל בחיות מחמד

הצעד הראשון במניעת עודף משקל של חיית מחמד הוא להבטיח שהם נמצאים בתזונה בריאה. המשמעות היא לספק להם את כמות המזון המתאימה לגזע, לגיל ולרמת הפעילות שלהם. חשוב להימנע מהאכלת יתר ולבחור במזון איכותי ועתיר תזונה. בנוסף, בדיקות וטרינר סדירות יכולות לעזור לקבוע אם חיית המחמד שלך נמצאת במשקל תקין ואם יש צורך בהתאמות כלשהן בתזונה שלה.

עודף משקל בחיות מחמד

גורמים להשמנת יתר בחיות מחמד:

  • האכלת יתר – כאשר שמים כמות גדולה מידי של אוכל בבת אחת ולעיתים קרובות, הסיכוי שהחתול או הכלב יעלו במשקל גדל.
  • מחסור בפעילות גופנית – מוציאים את הכלב פעמים ביום לחמש דקות? לא משחקים עם החתול? אז אין להם דרך להוציא את האנרגיה ולאבד את המשקל שהם צוברים במהלך היום. חשוב מאוד לדאוג שיש לחיות המחמד שלנו עיסוק כלשהו, משחק או אפשרות לרוץ בתוך הבית.
  • מחלות – גם כלבים וחתולים יכולים לחלות בסכרת ומחלות נוספות שמגבירות את הסיכוי להשמנה. אל תאבחנו לבד ותלכו להתייעץ עם וטרינר!
  • פציעה – פעמים רבות לאחר פציעה גם כלבים וגם חתולים נמנעים מפעילות גופנית, ייתכן והפציעה עדיין לא החלימה. מומלץ ללכת לטיפולים קבועים אצל הוטרינר כדי שיהיה מעקב אחר מצב חיית המחמד. בבלינסון לחיות אנחנו מציעים שיקום הידרותרפיה לכלבים.

איזה פעילות גופנית כדאי לבצע עם חיית המחמד?

פעילות גופנית היא גם חיונית במניעת עודף משקל מחיית המחמד. הליכות, ריצות וזמן משחק קבועים יכולים לעזור לשמור על משקל חיית המחמד ולשפר את בריאותם הכללית. חשוב לבחור בפעילויות המתאימות לגזע ולגיל של חיית המחמד ולא להגזים בכך, שכן הדבר עלול להוביל לפציעה.

אורח חיים בריא – טיפים ועצות

טיפול נאות חשוב גם במניעת עודף משקל מחיית המחמד: החל מסביבת מחיה היגיינית ועד ביקורים אצל בעלי מקצוע. זה כולל בדיקות וטרינריות קבועות, חיסונים וטיפול מונע כגון טיפולי פרעושים וקרציות. בנוסף, חשוב לוודא שלחיית המחמד שלכם תהיה גישה למים נקיים וסביבת מגורים נקייה.

איך וטרינר יכול לסייע במקרים של עודף משקל בחיות מחמד?

במקרה שחיית המחמד שלך כבר סובלת מעודף משקל או השמנת יתר, וטרינר יכול לסייע בתהליך לעזור להם לרדת במשקל. הם יכולים להמליץ על תוכנית דיאטה ופעילות גופנית המותאמת לצרכיה האישיים של חיית המחמד שלך ויכולים גם לספק הדרכה כיצד לנטר את ההתקדמות שלה. הם עשויים גם להמליץ על תוספי מזון או תרופות כדי לעזור לחיות המחמד שלך לרדת במשקל במידת הצורך.

בנוסף, וטרינר יכול גם לזהות כל מצב בריאותי בסיסי שעלול לתרום לעלייה במשקל של חיית המחמד שלך באמצעות בדיקות דם לחיות מחמד . לדוגמה, תת פעילות של בלוטת התריס או מחלות שונות עלולים לגרום לעליה במשקל אצל כלבים, ולסוכרת אצל חתולים. זיהוי וטיפול במצבים הבסיסיים הללו יכולים לעזור לשפר את הבריאות הכללית של חיית המחמד ולהקל עליה לרדת במשקל.

השמנה של חיות מחמד היא לא גזרת גורל

באופן כללי, מניעה וטיפול בעודף משקל והשמנת יתר אצל חיות מחמד היא היבט חשוב בטיפול בחיות מחמד. על ידי מתן תזונה בריאה, פעילות גופנית סדירה וטיפול נאות, בעלי חיות מחמד יכולים לעזור להבטיח שחיות המחמד שלהם יחיו חיים ארוכים ובריאים. אבל אנחנו יודעים שמדובר במשימה לא פשוטה.

במידה וגם לאחר מאמצים לגמילה מאכילת יתר וטיולים ארוכים לא עוזרים לירידה במשקל , אל תתנו למצב להידרדר ולהימשך – תפנו לסיוע. אמנם אנחנו רואים שהכלב או החתול שמחים עם מצבם, אך הבריאות שלהם בסכנה.

הצוות של בילינסון לחיות וציפורים – וטרינרים כאן עבורך

אחד מאנשי הצוות של בילינסון לחיות וציפורים – וטרינרים ישמח לתאם עבורך אבחון מקצועי ויסודי של משקל הכלב או החתול. אם בחרת לגדל חיית מחמד, חשוב להגיע להתייעצות עם המומחים של בילינסון לחיות וציפורים – וטרינרים ולשמוע מאיתנו המלצות בהתאמה אישית ועם תכנית פעולה מסודרת.

למאמרים נוספים
היפוך קיבה אצל כלבים

היפוך קיבה אצל כלבים

היפוך קיבה (Gastric Dilatation and Volvulus – GDV) היא תופעה חמורה ומסכנת חיים אצל כלבים, במהלכה מתרחשת התרחבות חריגה של

גזירת ציפורניים לכלבים

גזירת ציפורניים לכלב

גזירת ציפורניים היא חלק חיוני בטיפוח כלבים, הרבה מעבר ליופי בלבד. מדובר בהליך שחשוב גם לבריאותו של הכלב וחלק מהותי

סירוס כלב

סירוס כלב – כל מה שחשוב לדעת

פגיעה בכלב, עידוד תוקפנות ועוד מיתוסים רבים נקשרו לפעולה כירורגית זו. בפועל, מדובר על השפעה חיובית וטובה לטווח הקצר והארוך.

דילוג לתוכן